Sapa, opzoek naar rijstvelden!

24 juli 2019 - Sapa, Vietnam

Nu Stijn en ik samen reizen leek het ons leuk om de blogs op te delen, zodat we allebei hier en daar een verhaaltje schrijven. Dus hierbij mijn eerste verhaaltje. Na Hanoi waren we klaar om wat cultuur te snuiven en te genieten van de prachtige natuur die Vietnam te bieden heeft. En dan kom je toch al snel uit op Sapa. Dit is een dorpje in het noorden van Vietnam. Om hier te komen namen wij de bus, dit duurde ongeveer 8 uren. De reisduur maakte niet meer uit toen we de bus zagen, deze was namelijk extreem comfortabel. De stoelen kun je helemaal achterover doen waardoor je als het ware ligt, daarom wordt het ook wel de ‘sleeping bus’ genoemd. Eenmaal aangekomen in Sapa zijn we gelijk naar het hotel gegaan om een tour te regelen voor de volgende dag. Deze begon om 8 uur in de ochtend. Met een groepje van 8 gingen we richting de prachtige rijstvelden van Sapa. Op een gegeven moment kwam onze tourguide met de vraag of we de easy road or hard road wilde doen. Iedereen wilde de hard road dus daar gingen we, met zn allen door de modder langs de rijstvelden. Adembenemend mooi uitzicht alleen was de route wel echt opletten anders gleed je zo uit in de modder (natuurlijk kunnen wij dit afvinken haha). Na een goede lunch ging de tocht verder via betere wegen (gelukkig) met prachtige landschappen. De foto’s zeggen genoeg vind ik zelf. Na 15 kilometer kwam er een einde aan de tocht en hebben wij onze laatste avond in Sapa afgesloten in een poolcafe met wat andere backpackers. De volgende ochtend gingen wij richting Ha Giang met de sleeping bus natuurlijk :)