Wat een week! Coron, El Nido, Maleisie...

21 juni 2019 - El Nido, Filipijnen

Wat een week! Vorige week donderdag stond een tropische boottocht van maarliefst vier dagen voor mij in het verschiet. Vanuit de haven in Coron zouden we er vier dagen en drie nachten over doen om vervolgens aan te komen in El Nido. Een prachtige boottocht die ik nooit van mijn leven meer zal vergeten! Via een adembenemende route bracht de kapitein en zijn crew ons langs de mooiste stranden die ik ooit had gezien en langs onbewoonde eilanden waar we savonds zouden aanmeren om primitief op het strand te slapen. Vier dagen lang zat ik een een soort ervaring vergelijkbaar met expeditie robinson: simpel eten, je eigen vis vangen, douchen met een emmer water en slapen totdat je wakker wordt met uitzicht over de oceaan. Donderdag tot en met zondag was een ervaring die je mij niet meer kan afnemen en die me lang bij zal blijven!

De zondag kwam ik aan in El Nido. Dit ligt in het westen van de Filipijnen. Mijn plan was om een nacht te blijven, vervolgens door te rijden naar Puerto Princesa om vanuit daar via Manila (mijn startpunt) naar Maleisie te vliegen. Met mijn zeebenen wordt ik afgezet langs het strand waar mijn hostel zich bevind. Naarmate ik dichterbij kom zie ik bij toeval een bekende: Daniel. Daniel heb ik in Siargao ontmoet waar we ook samen in een hostel zaten. Het was nog vroeg en samen besloten we om scooters te huren om zo El Nido te kunnen bekijken. Via de receptie werd ons verteld dat ook hier een bekende zipline is met een prachtig uitzicht waarbij je van het ene eiland naar het andere eiland ziplined. Uiteraard klonk ons dit als muziek in de oren en zijn we met onze scootertjes hier naartoe gereden. Eenmaal uitgeziplined hebben we wat gegeten en genoten we van de avond.

Die dag erop was het tijd om te vertrekken richting Puerto Princesa, want vanuit daar zou ik richting Manila vliegen. Negen uur sochtens werd ik opgehaald en na een extreem hobbelige, zes uur durende rit, kwam ik aan op het vliegveld in Puerto Princesa. Vanuit hier ben ik naar Manila gevlogen waar ik een nacht heb doorgebracht in een fijn hotel. Even opfrissen en genieten van een goede nachtrust.

Afgelopen dinsdag was het dan eindelijk tijd om afscheid te nemen van de Filipijnen. De afgelopen weken waren fantastisch en ik heb veel mooie herinneringen weten te maken. Een prachtig hoofdstuk sloot ik af en een nieuw hoofdstuk is begonnen: Maleisie.

Momenteel zit ik in Kuala Lumpur. Het grootste deel van de toeristische atracties heb ik inmiddels wel gezien hier en morgen (zaterdag 22 juni) zal ik afreizen naar het noorden. Naar de Perhentian Islands om precies te zijn. Het plan is om hier wat langer te blijven aangezien dit een fantastische duiklocatie is. Voor nu is het tijd om mijn vervoer en dergelijke uit te zoeken voor morgen. Zoals altijd: ik hou jullie op de hoogte en jullie horen snel weer van mij!

Groetjeeeess

1. Sido:
    21 juni 2019
    Topper! Ziet er goed uit allemaal, mooi verhaal ook weer!! Goede reis naar het noorden!
  2. Christina:
    21 juni 2019
    Dat klinkt allemaal goed Stijn! Prachtige ervaringen hoor en mooie foto’s!
    Ik ga eens opzoeken waar de Perhentian Islands zijn :). Veel succes! 😘
  3. Astrid:
    21 juni 2019
    Wat een topverhaal over jouw belevenissen en ook mooi dat je dan weer een bekende tegenkomt:) Heel veel plezier met het vervolg en ik kijk alweer uit naar de nieuwe reisverhalen van Stijn Pepijn! Dikke kus ut Ljouwert
  4. Arjen:
    21 juni 2019
    Wederom een prachtig verslag! Wat mooi om weer te lezen dat je zo geniet! Veel plezier en genot bij de voortgang van je reisonderneming!😘
  5. Tineke:
    24 juni 2019
    Wat een droomreis, Stijn! Geweldig!😘
  6. Oma:
    1 juli 2019
    He stijn wat een prachtig verhaal van wat je allemaal ziet en beleeft en wat vertel je dat mooi
    Ja zoiets vergeet ie nooit meer .nou lieverd groetjes en een dikke kus vanmij