Cebu: een prachtig begin van deze reis!

31 mei 2019 - Cebu, Filipijnen

Zo, tijdens mijn 4e dag in de Filipijnen kan ik eindelijk zeggen dat ik ben geaclimatiseerd en dat mijn jetlag is verdwenen. Afgelopen woensdag ben ik vanuit het vliegveld in Cebu doorgegaan naar mijn hostel. Eenmaal daar aangekomen werd mij vrij snel de vraag gesteld of ik de volgende dag (donderdag) mee wou op een dagexpeditie waarbij we al canyonerend vanuit een startpunt in Moalboal richting de Kawasan falls zouden trekken. Ik was meteen enthiousiast en zei volmondig ja! Toen ik uiteindelijk vroeg hoelang het duurde antwoorde de receptioniste met een glimlach: "we leave at 6 am and will be back around 9 pm". Ik nam het maar voor lief en besloot mee te gaan. Vervolgens heb ik mijn spullen op mijn kamer gelegd en heb ik wat drankjes gedaan met mijn hostel genoten om daarna snel mijn bedje in te duiken en te gaan slapen.

Verdwaasd werd ik wakker de volgende dag. We zouden 6 uur vertrekken en ik ben zonder wekker wakker geworden. Ben ik door de wekker heen geslapen? Dit zal toch niet he.... Ik kijk op mijn telefoon en zie dat het gelukkig nog maar 4 uur snachts is. Door mijn jetlag voel ik mij echter enorm wakker. Ik heb nog een poging gedaan om te gaan slapen maar dit was tevergeefs. Na mij te hebben opgefrist ben ik maar een kleine wandeling gaan maken door Cebu City en ben ik na een halfuurtje lopen teruggekeerd in het hostel. Het was inmiddels bijna 6 uur sochtens wat betekende dat we zo opgehaald zouden worden. Na een busrit van 3 uren kwamen we aan bij een fantastische snorkel plek die bekend staat om zijn miljoenen sardientjes die om je heen zwemmen, een unieke ervaring! Na het snorkelen vervolgden wij onze weg richting het startpunt van onze canyoning tour. Na het passen en aantrekken van ons zwemvest en helm, en het klassieke ondertekenen dat je op de hoogte bent van waar je aan begint, was het tijd om te beginnen aan een fantastische tour. Drie gidsen leidden ons de weg door de krappe doorgangen en watervallen onderbroken door her en der een waanzinnige jump van aanzienbare hoogte om zo uiteindelijk uit te komen bij de Kawasan falls (Google voor de geïnteresseerden). Hier hebben we nog wat gegeten om vervolgens met de bus, moe maar voldaan, weer terug te keren naar het hostel.

Het is nu vrijdag en zit naast Andy op de boot vanuit Cebu richting Bohol. Andy heb ik ontmoet in het hostel en komt ook uit Nederland. We hebben besloten een deel samen te reizen om vervolgens na Bohol onze eigen weg weer te gaan. Het plan in Bohol is om mijn PADI open water diving course te doen wat ongeveer 5 dagen duurt. Hierna zal ik mijn weg vervolgen richting Palawan maar hierover zal ik jullie uiteraard wanneer het zover is alles over vertellen. Ik kijk uit naar de komende dagen en zal jullie op de hoogte houden! Tot snel :)

P.S. momenteel ondervind ik wat technische problemen met mijn gopro. Om deze reden staan er (nog) geen foto's op mijn blog. Volgend bericht zal ik foto's erbij plaatsen!

1. Noco:
    Lekker vent! Genieten!!!
  2. Arjen:
    31 mei 2019
    Wat een prachtig verhaal! Beeldend verteld. Wat maak jij mooie momenten mee! Ben benieuwd naar je duikcursus, maar uiteraard ook naar andere nieuwe ervaringen! Top!👍😘
  3. Christina:
    31 mei 2019
    Geweldig Stinus! Mooie dingen maak je mee en dat canyoning ... zo fantastisch om dat daar te doen. Respect voor het feit dat je gewoon doorgaat 😂 Ik geniet hier mee! 😘
    Succes met je PADI!
  4. Floor De Ruiter:
    Heeeel Nice 😍😍
  5. Justin:
    31 mei 2019
    Vet!!! Ben benieuwd naar de fotos!
  6. Tineke:
    Dat klinkt super, Stijn!
    Lijkt me fantastisch om zo'n tour te doen. Ben benieuwd naar de foto's.
    Ook leuk dat je zo snel andere mensen ontmoet . Dat is het grote voordeel van hostels. Je ontmoet dan veel andere backpackers. Wel fijn om met iemand op te reizen.
    Succes met je PADI!
    😍😘
  7. Car:
    31 mei 2019
    Klinkt goed allemaal! Ben benieuwd naar je volgende verhalen en foto’s 🤪!
    Goeie reis en succes waterrat
    Liefs
  8. Astrid:
    1 juni 2019
    Zo mooi om jouw verhalen te lezen! En ik kijk net naar de foto's van Marleen ,dus heb ook al beelden bij jouw verhaal. En dat aapje, wat een skattie :) tot de volgende keer.